Bannerset aanlever specificaties
Wil je optimaal rendement halen uit jouw bannercampagne? Lever dan een professionele bannerset aan. Een dergelijke bannerset heeft de volgende voordelen:
Volledige creatieve vrijheid
Animatie en beweging behoren tot de mogelijkheden
Meer stopping power: je bannerset valt meer op
Jouw huisstijl kan volledig behouden worden
Een professionele uitstraling
Een hoge Click Through Rate (CTR)
Bannerset specificaties
Er zijn twee mogelijkheden voor het produceren van bannersets voor de ChatGPT Detectors website.
Banners zonder animatie
De eerste optie is het produceren van statische afbeeldingen.
De specificaties voor deze banners zijn:
Bestandtypen: PNG-, JPEG-bestanden
Maximale grootte: 150 KB
Tip: kies voor een PNG-bestand als je banner illustraties zonder foto’s bevat. Een JPEG-bestand werkt het beste voor een banner met foto’s.
Banners zonder animatie
De tweede optie is om een animatie en beweging in de banners op te nemen (animated (GIF) of HTML5-banners).
De specificaties voor deze banners zijn:
Bestandtype: ZIP-bestand met HTML- en eventueel css-, js-, GIF-, PNG-, JPEG- en SVG-bestanden (maximaal 40)
Maximale grootte: 150 KB
Animatieduur en -snelheid
De animatie mag maximaal 30 seconden duren. Animaties mogen worden gelust, maar moeten na 30 seconden stoppen. GIF-advertenties met animatie mogen een snelheid van maximaal vijf FPS (frames per second) hebben.
Banner formaten
Een bannerset voor de ChatGPT Detectors website bestaat uit een selectie van 4 banners van verschillende formaten voor de hierboven vermelde bestandstypen. Andere formaten worden niet door ChatGPT Detectors ondersteund en in behandeling genomen.
Leaderboard 728x90
Medium rectangle 300x250
Halfpage 300x600
Wide skyscraper 160x600
Hoe maak je een goede bannerset?
Hoe zorg je ervoor dat jouw bannerset opvalt EN veel clicks oplevert? Hieronder vind je 20 tips die je daarbij helpen!
Vormgeving
Plaats jouw logo en bedrijfsnaam prominent in de banner en versterk zo je naamsbekendheid en de herkenbaarheid van je banner!
Als je wilt dat jouw doelgroep jouw banner eerder herkent en er sneller op klikt, verwerk dan de kleuren, lettertypes en andere herkenbare elementen uit je huisstijl in jouw banner.
Niet alleen moeten de afbeeldingen je boodschap ondersteunen, ook moeten ze van hoge kwaliteit zijn, passen bij je huisstijl en emotie oproepen zoals afbeeldingen van mensen doen. En mogen ze niet afleiden van de call-to-action (CTA) button!
Gebruik alleen relevante afbeeldingen die je boodschap ondersteunen. Heb je die niet? Bedenk dan dat banners met alleen een aansprekend lettertype en een overtuigende tekst minstens net zo effectief kunnen zijn.
Onze hersenen reageren op menselijke gezichten en non-verbale communicatie. Waarom? Omdat mensen emoties opwekken. Daarom zal een vriendelijk gezicht eerder aanspreken en het aantal kliks op jouw banner verhogen.
Vind de juiste balans tussen de scherpte van je beeld en de zwaarte van je banner. Want hoe scherper het beeld, hoe hoger de beeldresolutie en hoe zwaarder je banner (in kB’s). En hoe langer het duurt voordat je banner vertoond wordt.
Banners met de juiste mix van tekst en afbeeldingen worden beter herinnerd. Dit komt omdat je hersenen zowel cognitief (tekst) als emotioneel (beeld) worden geactiveerd.
Bezoekers zien je banner maar in enkele seconden. Houd je banner daarom simpel en leesbaar. Je boodschap en CTA button moeten goed zichtbaar zijn. Gebruik daarom witruimte. En maximaal 4 tekstregels.
Voorkom dat bezoekers van een website jouw banner te vaak zien. Wissel regelmatig van banner en begrens het aantal vertoningen van jouw banner per bezoeker. Voorkom zo ‘banner wear out’ waarbij je banner niet meer gezien wordt.
Het gebruik van kleur beïnvloedt het klikgedrag. Door je CTA button in contrasterende kleuren vorm te geven valt deze eerder op, met meer clicks tot gevolg. Gebruik dezelfde CTA button ook in je andere banners, wees consistent.
Banners die omkaderd zijn trekken sneller de aandacht. Voorzie je banner daarom van een duidelijke rand. En zorg ervoor dat er voldoende ruimte is tussen tekst en de rand.
Inhoud
In volgorde van belangrijkheid dient je banner altijd de volgende elementen te bevatten: jouw aanbod (waarom moet er op je banner worden geklikt), de call-to-action (CTA) button en tot slot je logo.
Wat maakt jouw product of dienst uniek ten opzichte van jouw concurrenten? Waarom moeten websitebezoekers op jouw banner klikken? Maak dat duidelijk in de waardepropositie in je banner! En gebruik daarbij de juiste woorden.
Communiceer niet vanuit je product maar vanuit de behoefte van je klant. Verplaats je eerst in je klant. In welke fase van de klantreis bevindt deze zich? Stem daar je boodschap op af. Iedere fase vraagt namelijk weer om een andere boodschap!
Gebruik nooit de tekst ‘klik hier’! Maar benoem wat er gebeurt nadat je op de button hebt geklikt, zoals ‘download nu of ‘bestel nu’. Sluit altijd af met een call-to-action button of laat deze doorlopend in de banner zien.
Heb je iets gratis weg te geven bij aankoop van een product of dienst? Of geef je korting? Vermeld dat dan in je banner. Dit trekt de aandacht en zorgt voor meer clicks! Benoem bij kortingen tot 20% het kortingsbedrag ipv het kortingspercentage.
Door schaarste (‘slechts 3 producten nog beschikbaar’) of tijdsdruk (‘deze korting geldt alleen vandaag’) in je banner te creëren, trek je de aandacht en beïnvloedt je twijfelende websitebezoekers. En voer je de druk op om op de CTA button te klikken.
Techniek
Bewegende banners vallen meer op, waardoor de kans toeneemt dat erop geklikt wordt. Bewegende banners zijn er als animated GIF-bestand of als HTML5-bestand. De laatste heeft vloeiende overgangen in de animaties, dus is aan te raden.
Banners waarvan de inhoud – dankzij een loop – blijft bewegen, vallen net iets meer op. Vergeet echter niet om in de laatste weergave – of doorlopend – een call-to-action button te gebruiken!
Ook belangrijk!
Je banner schept bepaalde verwachtingen. Zorg ervoor dat iedere klik hierop leidt naar een relevante landingspagina (niet je homepage), die aan deze verwachtingen voldoet.
© Copyrights by Chat GPT Detectors. All Rights Reserved.